שירותי המוסך

כיוון פרונט

כיוון פרונט הוא שם כללי לכיוון המתלים ברכב. ברכבך קיימות מספר זוויות היגוי, כל יצרן דורש שזוויות ההיגוי יהיו מכוונות לפי נתוני היצרן. בעזרת המכשור שנמצא ברשותנו אנו נכוון את המתלה כך שמידותיו יהיו זהות למידות הרכב כאשר הוא יצא מהמפעל.

תיקון מערכות היגוי ומתלים

מערכת ההיגוי והמתלים נחשבים לחלק הבטיחותי ביותר ברכב. על מנת לשמר את פעילותם התקינה של החלקים הללו, יש לבצע בדיקות שגרתיות. איציק מנהל המוסך מומחה באיתור תקלות במערכות ההיגוי, זיהוי רעשים ופתירת תקלות בצורה היעילה ביותר.

הגבהות רכבים והחלפת בולמים

ישנם מספר דרכים להגבהת רכבי שטח. שתי הדרכים העיקריות הם החלפת קפיצים ובולמים או הוספת ספייסר. תכולו למצוא אצלנו את מיטב סוגי הבולמים והקפיצים (אולד-מן, קוני ועוד). כמו כן אנו מתכננים ומייצרים ספייסרים מיוחדים למגוון רכבים: סובארו פורסטייר, בי-4, אאוטבק, XV, יונדאי טוסון ועוד.

אנחנו מומחים בכיוון מתלי הרכב, הגבההת רכבי שטח ופתירת תקלות ורעשים

הרכב נוטה לכיוון מסויים? הבלמים מרגישים קשים או רכים מדי? חסר לכם מעט גובה בשטח? הגעתם למקום הנכון!
לא כל בעל מקצוע יודע להרים את הרכב בצורה הנכונה, את הידע הרב בהגבהות רכבים איציק קיבל משנות ניסיון רבות כנהג מירוצים ברכבי שטח, ולאחר מכן בהגבהת מאות רכבים בעצמו. את הניסיון בכיוון מתלי הרכב ( או בשמו בישראל כיוון פרונט ) קיבלנו מ-30 שנות עבודה עם מגוון סוגי הרכב הקיימים בעולם. אנו מקושרים לבסיס נתונים עולמי, ומקבלים עדכונים לגבי דגמי רכב חדשים מדי יום ביומו.

איציק מנהל המוסך יימצא את הדרך היעילה ביותר לפתירת הבעיה. הדיאגנוזה תינתן בחינם ללא שום התחייבות. התקשרו עוד היום לקבלת הצעת מחיר אטרקטיבית.

  • לאחר החלפת חלפים הקשורים למתלי הרכב (משולשים, תפוחים, בולמים וכו')
  • לאחר תאונה או פגיעה של גלגלי הרכב במכשול
  • כאשר יש שחיקה ("אכילה") של הצמיגים באופן לא שווה
  • כאשר גלגל הגה אינו ממורכז ביחס לכיוון הנסיעה
  • מומלץ לבצע בדיקה שגרתית פעם בשנה, ללא חיוב, על מנת לשמור על חיי הצמיגים ויציבות הרכב
  • כמה עולה כיוון פרונט?

    עלות כיוון פרונט מורכבת מנסיעת מבחן לזיהוי הבעיה, בדיקת הרכב במחשב, וכיוון המתלים לפי נתוני היצרן. זמן העבודה הוא כ-40 דקות, העלות נעה בין 250-350 ש"ח.

  • כאשר הרכב פגע במכשול כמו בור בכביש או מדרכה
  • כאשר נשמעים רעשים מהמתלה או מאזור אחר בזמן הנסיעה
  • כשההגה מתנהג שונה ממה שאנו רגילים ( קשה יותר לסיבוב, לא חוזר לאחר שסיבבנו אותו)
  • תקנה 309 נועדה להסדיר את הבדיקה הטכנית של רכב שניזוק לבתאונה במטרה לקבוע האם הרכב ראוי לתנועה בדרכים לאחר תיקונו.

    יש לבצע בדיקת תקנה 309 לאחר תאונה בה נגרם אחד מסוגי הנזק הבאים:
  • נזק למערכת ההיגוי
  • נזק למערכת הבלמים
  • נזק לשלדת המרכב מעבר לקו הגלגלים


  • את הבדיקה תוכלו לבצע במוסכנו, משך הזמן לבדיקת מכלולי הרכב במסגרת תקנה 309 הוא כשעתיים. במסגרת הבדיקה ייבדקו בלמי הרכב, המתלים, השלדה ובדיקת זוויות ההיגוי. במידה והרכב כשיר לתנועה בדרכים, תונפק תעודת תקינות מטעם מכון התקנים ומשרד התחבורה.

    שמירה על צמיגי רכב תקינים חשוב לא רק לחיסכון בדלק, זהו גורם מהותי לשמירה על חייכם. לחץ אוויר תקין מאריך את חיי הצמיג, מגביר את אחיזתו ומשפר את התנהגות הרכב במצבי קיצון. הקפידו לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים פעם בחודש לפחות, כך תוכלו להנות מנסיעה מהנה ובטוחה.

    • נהיגה איטית ומתונה יותר בתוך העיר תמנע שימוש מוגבר בבלמים כמו כן הימנעות מהאצות. השינויים הללו יכולים לחסוך לכם עד כ-25% מתצרוכת הדלק.
    • במידה ועצרתם את הרכב ליותר מ50-60 שניות, כבו המנוע. פעולה זו יכולה לחסוך כ-20% נוספים בתצרוכת הדלק.
    • תא המטען שלכם נראה כמו מחסן? הורידו מהרכב ציוד מיותר, המנוע מתאמץ יותר על כל קילוגרם שמתווסף לו ומגביר את תצרוכת הדלק.

    כתבה מקיפה בנוגע לנהיגת שטח קישור לכתבה

    סרטון המדגים את תהליך הכנת הרכב לקראת כיוון מתלי הרכב: